Blog

Mikor és miért javasolt plotter szakszervizhez fordulni?

2024.06.01 00:01
Mikor és miért javasolt plotter szakszervizhez fordulni?

Egy új nyomtató üzembe helyezése nem tűnik bonyolult feladatnak. A kicsomagolást követően csak áram alá kell helyezni, beletenni a festékpatronokat és indulhat is a munka. De mi történik akkor, ha nem sikerül a papír betöltése? Vagy nem találjuk a megfelelő színprofilt és emiatt csíkosan nyomtat? Összeszedtük a leggyakoribb lehetséges problémákat és kérdéseket.

Milyen kérdésekkel találkozunk rendszeresen?

 

A beüzemelés a plotter fizikai összeszereléséből, a festékrendszer feltöltéséből és a driver programok telepítéséből áll. Amennyiben úgy döntünk, hogy igénybe vesszük a szerviz szolgáltatást egy új nyomtató üzembe állításához, nagyjából 1-1 ½ órával kell számolni. Ennyi idő alatt a szakember minden szükséges beállítást elvégez, a felhasználóval együtt átnézik a nyomtatási folyamatokat és minden felmerülő kérdésre választ ad. 
(fontos, hogy a plotter használati helyén legyen kiépített és működő IT-hálózat, illetve elektromos csatlakozási lehetőség.)

Az alábbi témák és kérdések fordulnak elő:

  • Fix IP-cím beállítás, wifi beállítás
  • Tud-e 5G-s hálózatot a plotter?
  • Windows XP-vel és Windows 7-el miért nem lehet használni? Windows 10 alatt meddig fog még működni?
  • Mennyi nyomtatáshoz elég a kezdő festékkészlet? 
  • Mennyi festéket használ a gép egy-egy nyomtatáshoz? 
  • Milyen anyagokra lehet vele nyomtatni? (mérnöki papír, fotópapír, vászon, banner, roll-up, vinyl, polipropilén?)
  • Vágott lapra tud e nyomtatni?
  • Tud-e szkennelni?
  • Milyen hosszú tekercspapírt lehet beletenni? A 100–150 méteres papír is jó hozzá?
  • Hol lehet egyedi méretet felvenni?
  • Tekercs papír befűzés (méret felismerési problémák)
  • Miért forgatja el / miért nem forgatja el a rajzot?
  • Tud-e kétoldalasat nyomtatni? Tud-e kifutóra nyomtatni?
  • Miért van annyi hely a rajz szélén? Milyen méretű tekercset válasszak?
  • Miért fogy ki a patron, ha nem is nyomtattam?
  • Lehet-e akkor nyomtatni, ha valamelyik tintapatron üres?
  • Hibaüzenetet ír ki a nyomtató, mi a teendő? 
  • Miért offline, nem elérhető a gép? 
  • Utángyártott vagy lejárt patront lehet-e használni?
  • Üres patront, megtelt karbantartó kazettát, rossz nyomtatófejet hova lehet vinni
  • Régi, rossz nyomtatót hol lehet leadni?
  • Költözés esetén hogyan érdemes szállítani, meg lehet-e dönteni, ha festék van benne?
  • Mennyi jótállás, garancia van és mire vonatkozik?

 

Ezekre, és bármilyen felmerülő kérdésre szakembereink készségesen válaszolnak. Ne feledjük: „Nincs rossz kérdés, csak az, amit nem tesznek fel.”

 

Miért fontos a rendszeres ellenőrzés, karbantartás?

Előző cikkünkben arról is írtunk, hogy mit tud tenni a felhasználó annak érdekében, hogy a nyomtatója hosszú ideig jól működjön és elkerülje az idő előtti meghibásodást. Ehhez szükség van arra, hogy ismerjük a plotterünket, így a későbbiekben sok bosszúságtól kíméljük meg magunkat. Ahogy a saját egészségünkre (vagy a műszaki cikkeknél maradva) kedvenc autónkra, számítógépünkre, mobiltelefonunkra is odafigyelünk, ugyanígy a nyomtatónk karbantartására is érdemes figyelmet fordítani. Azoknál a felhasználóknál, akiknél a napi munka része a papíralapú nyomtatás (legyen szó akár mérnöki, akár grafikai vonalról) jelentős kiesést okozhat az, ha a nyomtató egyik pillanatról a másikra leáll.

Ennek megelőzésére (a nyomtatás mennyiségétől függően) javasolt a rendszeres ellenőrzés, ugyanis a karbantartási feladatok elmulasztása rejtett hibák kialakulásával és az élettartam megrövidülésével járhat.

A karbantartás lehet eseti jellegű, melynek gyakorisága a felhasználóra van bízva, de lehetőség van karbantartási (szerviz) szerződés megkötésére is. Az átalánydíjas szerződés magában foglalja az évenkénti egy vagy akár több alkalommal történő kiszállást és karbantartást, továbbá meghibásodás esetén a rövid határidővel történő kiszállást.

Fontos, hogy amennyiben rendellenes működés tapasztalható a nyomtatónál, mellőzzük a használatát, amíg a hiba okát ki nem derítettük és meg nem szüntettük. Lehetséges hibajelenségek: a nyomtató kattog, zörög, folyik a festék, nem kapcsol be, rendszeresen begyűri a papírt, a kijelző nem működik, stb.

Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy ügyfeleinknek minden esetben magas színvonalú szolgáltatást nyújtsunk, akár tőlünk, akár máshol vásárolták plotterüket. A nálunk vásárolt nyomtatókhoz a szerviz óradíjakból állandó kedvezményt biztosítunk. Szakszervizként kizárólag eredeti, közvetlenül a gyártótól származó kellékanyagokkal és alkatrészekkel dolgozunk. Utángyártott, ismeretlen forrásból származó termékek használata esetén nem tudnánk garantálni azt a magas színvonalú szolgáltatást, melyre közel 30 éve törekszünk.

Ha segítségre van szüksége, keresse szervizünket bizalommal!

Szerviz:

E-mail: szerviz@terc.hu

Németh Balázs Sándor
+36 (30) 464-1225

Dobos Róbert
+36 (70) 670-5197