Mikor és miért javasolt plotter szakszervizhez fordulni?
Egy új nyomtató üzembe helyezése nem tűnik bonyolult feladatnak. A kicsomagolást követően csak áram alá kell helyezni, beletenni a festékpatronokat és indulhat is a munka. De mi történik akkor, ha nem sikerül a papír betöltése? Vagy nem találjuk a megfelelő színprofilt és emiatt csíkosan nyomtat? Összeszedtük a leggyakoribb lehetséges problémákat és kérdéseket.
Milyen kérdésekkel találkozunk rendszeresen?
A beüzemelés a plotter fizikai összeszereléséből, a festékrendszer feltöltéséből és a driver programok telepítéséből áll. Amennyiben úgy döntünk, hogy igénybe vesszük a szerviz szolgáltatást egy új nyomtató üzembe állításához, nagyjából 1-1 ½ órával kell számolni. Ennyi idő alatt a szakember minden szükséges beállítást elvégez, a felhasználóval együtt átnézik a nyomtatási folyamatokat és minden felmerülő kérdésre választ ad.
(fontos, hogy a plotter használati helyén legyen kiépített és működő IT-hálózat, illetve elektromos csatlakozási lehetőség.)
Az alábbi témák és kérdések fordulnak elő:
- Fix IP-cím beállítás, wifi beállítás
- Tud-e 5G-s hálózatot a plotter?
- Windows XP-vel és Windows 7-el miért nem lehet használni? Windows 10 alatt meddig fog még működni?
- Mennyi nyomtatáshoz elég a kezdő festékkészlet?
- Mennyi festéket használ a gép egy-egy nyomtatáshoz?
- Milyen anyagokra lehet vele nyomtatni? (mérnöki papír, fotópapír, vászon, banner, roll-up, vinyl, polipropilén?)
- Vágott lapra tud e nyomtatni?
- Tud-e szkennelni?
- Milyen hosszú tekercspapírt lehet beletenni? A 100–150 méteres papír is jó hozzá?
- Hol lehet egyedi méretet felvenni?
- Tekercs papír befűzés (méret felismerési problémák)
- Miért forgatja el / miért nem forgatja el a rajzot?
- Tud-e kétoldalasat nyomtatni? Tud-e kifutóra nyomtatni?
- Miért van annyi hely a rajz szélén? Milyen méretű tekercset válasszak?
- Miért fogy ki a patron, ha nem is nyomtattam?
- Lehet-e akkor nyomtatni, ha valamelyik tintapatron üres?
- Hibaüzenetet ír ki a nyomtató, mi a teendő?
- Miért offline, nem elérhető a gép?
- Utángyártott vagy lejárt patront lehet-e használni?
- Üres patront, megtelt karbantartó kazettát, rossz nyomtatófejet hova lehet vinni
- Régi, rossz nyomtatót hol lehet leadni?
- Költözés esetén hogyan érdemes szállítani, meg lehet-e dönteni, ha festék van benne?
- Mennyi jótállás, garancia van és mire vonatkozik?
Ezekre, és bármilyen felmerülő kérdésre szakembereink készségesen válaszolnak. Ne feledjük: „Nincs rossz kérdés, csak az, amit nem tesznek fel.”
Miért fontos a rendszeres ellenőrzés, karbantartás?
Előző cikkünkben arról is írtunk, hogy mit tud tenni a felhasználó annak érdekében, hogy a nyomtatója hosszú ideig jól működjön és elkerülje az idő előtti meghibásodást. Ehhez szükség van arra, hogy ismerjük a plotterünket, így a későbbiekben sok bosszúságtól kíméljük meg magunkat. Ahogy a saját egészségünkre (vagy a műszaki cikkeknél maradva) kedvenc autónkra, számítógépünkre, mobiltelefonunkra is odafigyelünk, ugyanígy a nyomtatónk karbantartására is érdemes figyelmet fordítani. Azoknál a felhasználóknál, akiknél a napi munka része a papíralapú nyomtatás (legyen szó akár mérnöki, akár grafikai vonalról) jelentős kiesést okozhat az, ha a nyomtató egyik pillanatról a másikra leáll.
Ennek megelőzésére (a nyomtatás mennyiségétől függően) javasolt a rendszeres ellenőrzés, ugyanis a karbantartási feladatok elmulasztása rejtett hibák kialakulásával és az élettartam megrövidülésével járhat.
A karbantartás lehet eseti jellegű, melynek gyakorisága a felhasználóra van bízva, de lehetőség van karbantartási (szerviz) szerződés megkötésére is. Az átalánydíjas szerződés magában foglalja az évenkénti egy vagy akár több alkalommal történő kiszállást és karbantartást, továbbá meghibásodás esetén a rövid határidővel történő kiszállást.
Fontos, hogy amennyiben rendellenes működés tapasztalható a nyomtatónál, mellőzzük a használatát, amíg a hiba okát ki nem derítettük és meg nem szüntettük. Lehetséges hibajelenségek: a nyomtató kattog, zörög, folyik a festék, nem kapcsol be, rendszeresen begyűri a papírt, a kijelző nem működik, stb.
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy ügyfeleinknek minden esetben magas színvonalú szolgáltatást nyújtsunk, akár tőlünk, akár máshol vásárolták plotterüket. A nálunk vásárolt nyomtatókhoz a szerviz óradíjakból állandó kedvezményt biztosítunk. Szakszervizként kizárólag eredeti, közvetlenül a gyártótól származó kellékanyagokkal és alkatrészekkel dolgozunk. Utángyártott, ismeretlen forrásból származó termékek használata esetén nem tudnánk garantálni azt a magas színvonalú szolgáltatást, melyre közel 30 éve törekszünk.
Ha segítségre van szüksége, keresse szervizünket bizalommal!
Szerviz: |
E-mail: szerviz@terc.hu |
Németh Balázs Sándor |
Dobos Róbert |