Blog

Rendben működik a plotter és szépen is nyomtat, vigyázunk rá, és ekkor mint derült égből a villámcsapás, leáll a nyomtató, érthetetlen hibaüzeneteket ír ki, és nem tudunk vele nyomtatni. Ha hosszabb ideje használjuk már a berendezésünket, illetve sokat is nyomtatunk folyamatosan, számolni kell vele, hogy valamelyik alkatrésze meghibásodik vagy elkopik. Hogy ne érjen minket váratlanul, érdemes előre tájékozódni, milyen hibák fordulhatnak elő, és hogy mi magunk meg tudjuk-e oldani vagy hívjunk szakszervizt. Ebben segítünk most, mik a leggyakrabban előforduló hibák, hibakódok, melyiknél elég a mi közreműködésünk és mikor kell a szakszervizhez fordulni.

Egy új nyomtató üzembe helyezése nem tűnik bonyolult feladatnak. A kicsomagolást követően csak áram alá kell helyezni, beletenni a festékpatronokat és indulhat is a munka. De mi történik akkor, ha nem sikerül a papír betöltése? Vagy nem találjuk a megfelelő színprofilt és emiatt csíkosan nyomtat? Összeszedtük a leggyakoribb lehetséges problémákat és kérdéseket.

A nagyformátumú nyomtató üzembe helyezése és rendszeres karbantartása kulcsfontosságú a hosszú élettartam és a megfelelő teljesítmény érdekében és egy kis odafigyeléssel megelőzhetők a komolyabb problémák. De, mint minden más gép, a nyomtatók is hajlamosak hibásan működni szoftver- vagy hardverproblémák miatt. Mit tudunk tenni, hogy megelőzzük a meghibásodást, és mi teendő hibajelenségek esetén? Kezdjük a legelején!

Mindenki találkozott már azzal a helyzettel, hogy amikor a legnagyobb, határidős munkában van, pont akkor fogy ki valamelyik festék vagy jelentkezik a nyomtatófejhiba. Ekkor megáll a nyomtató és csak a cserét követően lehet folytatni a munkát. Hogyan tudjuk ezt megelőzni, mik az előjelek? Hogyan tudunk tervezni, és meddig elég egy patron? Milyen hiba utal a fejcserére? Ezekben a kérdésekben igyekszünk most segíteni.

Biztosan Ön is nézett már tanácstalanul egy üzletben vagy képernyője előtt egy webshopot böngészve, hogy melyik terméket vegye meg, vagy egyáltalán nem is tudta, hogy milyen irányba menjen egy háztartási, vagy elektronikai eszköz vásárlásakor. Hasonló érzés lehet úrrá egy nagyformátumú nyomtató kiválasztását megelőzően is. Soha nem volt még plottere, mert eddig máshova vitte a nyomtatásait? Vagy nem tudja, mire cserélje a régit? Ilyen gépet első vásárlásnál általában csak úgy nem szoktak kosárba dobni, ezért nem mindegy, hogy mire esik a választás. Segítünk, hogy ne később ne bánja meg a döntését.

Ismerjük az érzést, amikor néhány éves telefonunk már lassúnak bizonyul, vagy nem találunk a boltokban, webshopokban kompatibilis mobiltöltőt. Bizony nehéz szívvel válunk meg a nyomtatónktól is, főleg ha az még működőképes. Mégis minden plotter életében eljön a nap, amikor EOL / EOSL kategóriába kerül. De mit is jelent az EOSL (End Of Service Life) és EOL (End Of Life) nagyformátumú nyomtatók esetén?